dinsdag 26 augustus 2014

Er is niets....

We hebben bij Noor! Design voor iedere gelegenheid de juiste producten. Dus slaan we ook het thema condoleance niet over. Hiervoor hebben we ook een mooie serie producten. 


Het blijft denk ik voor ons allen lastig om dit soort kaarten te maken. Maar mijn ervaring is dat nabestaanden een zelfgemaakte condoleancekaart altijd wel enorm waarderen. 
Ik ben alleen altijd bang om "over de top" te gaan. Dus ik heb ook deze kaart weer vrij rustig gehouden.


De tekst is gestempeld met een tekst uit de Noor! Design condoleance stempelset. Ik heb deze met Stazon Opaque Cotton White gestempeld op perkamentpapier. Dit vervolgens gescheurd en hier ook weer een gescheurde strook zwart cardstock achter geplakt. Deze stempeltechniek zal ik jullie de komende weken op de diverse demo's in het land persoonlijk laten zien. 


Ik heb de stempel met de madeliefjes eerst gestempeld met transparante VersaMark inkt op wit linnenkarton en vervolgens op kleur gemaakt met grijze PanPastel. Daar overheen heb ik nog dezelfde stempel gebruikt maar dan gestempeld met zwarte Versafine inkt. 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, maken jullie ook kaarten in dit thema?


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! Design webshop:



7 opmerkingen:

  1. Ik heb altijd een aantal condoleance kaarten klaar liggen. Spijtig genoeg kan het heel plots zijn dat je ze nodig hebt.
    Of mensen die weten dat ik kaarten maak vragen er naar om er ook enkele klaar te hebben liggen. Ik vind deze ook weer heel erg geslaagd. Heel mooi en ingetogen. Ik heb ook ervaren dat mensen in zo'n trieste omstandigheden het enorm waarderen als je zelf zo een mooie kaart voor hen hebt gemaakt. Hartelijke groetjes van Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal eens, dat een zelfgemaakte kaart vaak heel erg gewaardeerd wordt in deze situatie. Het geeft met dat extra.
    Prachtige en stijlvolle kaart!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kaart geworden. Ik heb ook al eens dergelijke kaarten moeten maken helaas. Ook ik heb ervaren dat het erg gewaardeerd wordt wanneer je de kaart zelf hebt gemaakt. Ik probeer dan ook nog een passend gedicht te zoeken om het extra persoonlijk te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stijlvolle kaart. Ook ik maak de meeste condoleance kaarten zelf en heb gemerkt dat dat heel erg gewaardeerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen