woensdag 20 augustus 2014

Challenge - Kadootjeskaart

Diegenen die lid zijn van ons Noor! Design magazine, hebben vast de leuke cadeautjeskaart van Miranda Bouhof gezien. Miranda had speciaal voor ons magazine ook de patronen uitgetekend van deze leuke kaart. Ik wil jullie in deze stap voor stap tutorial laten zien hoe je deze kaart maakt.

I would like to show you how to make this card with little presents, in my step by step tutorial. And I would like to challenge you as well to make this card too.

Laten we beginnen met de basiskaart voor dit model (easelkaart). We nemen een stuk cardstock in formaat 18 x 30 cm en rillen dit op 10 en op 20 cm. Nu moet er een vierkant  van 4,3 x 5 cm uit gesneden worden waar een kadootje in past. Dit snijd je 1,5 cm vanuit de kant en vanaf de ril lijn snij je dan 2,5 cm omhoog en 2,5 cm omlaag en dan 4,3 breed. Zie de snijlijnen op onderstaand patroon.

Als je het vierkant eruit gesneden hebt ziet het er zo uit:

( ik heb het het witte cardstock nog eens op een ander kleurtje geplakt)



Omdat de onderkant van de easelkaart te kort is verlengen we dit met een extra stuk cardstock van 18 bij 15 cm. Dit plak je tegen de rillijn:


Print het patroon van het vierkante cadeautje uit , leg dit op cardstock, teken het over en vouw het tot een doosje. (Je kunt ook het cardstock in de printer schuiven en dan het patroon uitprinten , maar dit kan niet met alle printers)



Dit cadeautje past precies in de opening.

Je kunt nu de easelkaart scrappen naar eigen idee. Door nog meer cadeautjes te maken kun je die op de  bodem plakken zodat de easelkaart blijft staan.




Dit zijn de patronen van de cadeautjes je kunt ze downloaden op de Noor! website
These are the patterns of the presents and you can download them on the Noor! Design website

HIER

Je klikt op het patroon en dan opent hij al en kun je hem meteen uit laten printen.
If you open the pattern you will get a printable version.


Je ziet dan dit scherm en zo kun je hem afdrukken.


Hij staat hier op 100 %





Maar wil je dus wat variatie in de grote van je cadeautje dan kun je hem bijvoorbeeld aanpassen op 80% of wat jij graag wilt!

Nog een leuke tip: Als je het patroon van de cadeautjes op verschillende maten uitprint kun je een beetje spelen met diverse maten op je kaart.. geeft een leuk effect!

Tiets

We willen aan deze tutorial ook graag een challenge verbinden. Het lijkt ons heel leuk als jullie ook de kadootjeskaart maken en deze ook met ons delen hier op het Noor! Design blog.

Je kunt meedoen met onze challenge tot 20 September 2014 door een foto van je creatie inclusief je naam (en eventueel je blogadres) te emailen naar: info@noortje-design.nl

You can join our challenge till the 20st of September 2014 by sending your creation including your name (and blog address if available) to: info@noortje-design.nl

En natuurlijk hebben we aan deze challenge ook weer een leuke prijs verbonden. We kiezen na 20 September met random de winnaar (wel zo eerlijk, dan maakt iedereen evenveel kans) en de winnaar krijgt van ons dit prijzenpakket:


Niet alleen ik, maar ook andere Noor meisjes zijn met dit leuke patroon van Miranda aan de slag gegaan. Zie hier de resultaten en laat je inspireren:


Janet

Joyce



Raffaela


Deze kaarten vragen wat meer tijd om te maken, maar onze ervaring was dat het een vreselijk leuk project was. We willen Miranda daarom ook nogmaals bedanken voor het idee! Nu hopen dat iedereen massaal mee gaat doen met onze challenge. Heel veel succes!


46 opmerkingen:

  1. Wat een leuke opdracht, het lijkt met super om hieraan mee te doen, jullie creaties zijn schitterend, groetjes Frosien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaarten allemaal zeg, zo verschillend, maar zo mooi gemaakt all3maal...
    groetjes Laura.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook.een super leuk patroon,ga kijken of ik er ook tijd voor kan vinden.
    Groetjes van marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, leuk,leuk!!! Bedankt voor de uitleg van deze kaart, die gaa ek beslis maaken. groetjes Ursula

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow echt schitterend meiden.....ik vind ze allemaal mooi verjaardags easel- kerst- en de herfst allemaal bjoeties om te zien.
    Jullie krijgen van mij allemaal een dikke 10 voor de uitvoering TOPPIE!!!!!
    Lieve groetjes van Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke uutdaging. De voorbeelden zijn geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga de uitdaging aan, moet deze week 4 nachten werken, neem voor de zekerheid mijn spulletjes maar mee, je weet nooit ;)

    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super dat we je uit hebben mogen dagen... heel veel succes en maak er wat moois van!

      Verwijderen
    2. Heel gaaf idee. Ga het samen met mijn man proberen. Snijden ed. kan ik niet. Hij super. Bedankt voor alle uitleg. gr leny w

      Verwijderen
  8. Vind het een geweldig mooi patroon, en de voorbeelden zijn nog veel mooier!
    Ga een poging doen om mee te doen.
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super leuke kaart!
    ga hem ook maken.
    maar kan die wel dichtgevouwen worden om het te versturen??

    groet,Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Gerrie deze kan niet dichtgevouwen worden om te versturen want dat gaat niet met de 3D kadootjes. Ik ga de mijne gewoon persoonlijk aan iemand geven als ik naar een verjaardag ga.

      Verwijderen
    2. dank je.. ik ga dinsdag 26 aug. aan mijn dochter geven..
      want dan is zij jarig..
      het resultaat zien jullie uiteraard!

      Verwijderen
  10. Jullie kaarten zijn allemaal super gaaf geworden! leuk dat jullie met mijn cadeautjeskaart aan de slag zijn gegaan en er ook nog een challenge aan verbonden hebben!!!ik voel me echt vereerd! en ik ben dan ook reuze benieuwd naar alle creaties die met deze challenge mee gaan doen!
    liefs miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee. Helaas kan ik dat niet meer maken voor mijn vakantie, maar wie weet als ik terug ben. Alleen vraag ik me af, hoe verstuur je zo'n kaart?
    groetjes
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Als mijn handen meewerken wil iik het gaan proberen.

    Liefs,
    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wouw wat een prachtige cadeautjeskaarten zeg! Ben vooral verliefd op die van Joyce!
    Groetjes Sheila

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had niet goed gelezen...sorry ;-)
    Heb inmiddels de juiste info gevonden...
    Ik ben van start gegaan lijkt me gaaf! De voorbeelden zien er prachtig uit!
    Liefs Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt een supergave challenge! Ik ben vanmiddag begonnen met de basis...ik wil hem graag voor zaterdag af hebben voor mijn zoon, die dan
    jarig is...nu geen tijd meer...morgen verder! ;)
    Jullie voorbeelden zijn ook geweldig!

    Liefs,
    Marjoleine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een geweldige serie met voorbeelden allemaal geweldig mooi gemaakt, maar zal proberen het te maken,hihi
    groetjes en dank voor de duidelijke uitleg
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WOW, WELCH WUNDERSCHÖNE PÄCKCHENKARTEN. EIN DICKES LOB AN DIE KÜNSTLERINNEN, DIE SOLCH SCHÖNE KULISSEN GEBAUT HABEN.
    LG Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gewldig, wat een leuke kaarten. Ga morgen meteen proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtige kaarten zijn er met het voorbeeld gemaakt heel knap groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De basis is al klaar, kijken of het nog lukt voordat we op vakantie gaan. En proberen om er 'mijn' ding mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke challenge en prachtige voorbeelden!
    Ga de kaart in de toekomst zeker voor iemand maken.

    Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  23. waue gorgeous, thanks for the tut. love it

    BeantwoordenVerwijderen
  24. super leuk!
    En wat een mooie voorbeelden!
    Heel leuk om te maken!
    Mijn kaartje zit als het goed is in jullie mailbox ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie challenge en super mooie creaties zijn er al gemaakt prachtig.
    Super zeg.

    Groetjes San.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterend leuke uitdaging en wat een pracht voorbeelden hebben jullie gemaakt.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw Prachtige creatie Noor !!
    Dit zal ik zeker ook proberen te maken hartelijke dank voor het het patroontje .
    Probeer ook mee te doen met de challenge .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Was het vergeten te melden was zodanig aan het staren naar die super mooie voorbeelden ...
    Dames prachtig zijn ze één voor één schitterend gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schitterende creatie, hele leuke challenge. Net mijn inzending gemaild!

    Top dames!

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw!!! Wat een prachtige kaarten. Ik ga proberen om mee te doen, maar dan moet mijn computer wel mee werken voor het uitprinten van de doosjes. Wat dus nog niet is gelukt. Zal het later nog eens proberen.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Klaar!!! En inmiddels verstuurd!
    Hij staat ook op mijn blog!
    www.scrapmetjacomijn.blogspot.nl
    Het was erg gaaf om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Schitterende creaties heb ik voorbij zien komen, ga proberen of ik er ook aan mee kan doen, heb al een uitdraai gemaakt hoe ik alles kan maken....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, wat schitterend, ik ga het zeker proberen
    zag in mijn vakantie al iets voorbij komen van een challenge en hoopte dat ik op tijd
    terug zou zijn (want ik kon geen datum vinden, werkt niet zo op een telefoon)
    Dank jullie wel wel voor de leuke challenge
    groetjes
    Henneke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ik lees nu pas de uitdaging. Maar ik ga er zeker mee aan de slag. Of ik de deadline haal weet ik nog niet.
    groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind de kaart heel gaaf en jullie voorbeelden prachtig! Ik ga proberen er mee aan de slag te gaan!

    Lieve groet, Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Super leuk om deze kaart te maken bedankt voor het patroon. Misschien stomme vraag maar waar kan ik de link plaatsen van de blog van mij om de kaart te laten zien.

    Groetjes en veel hobby plezier van Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Het was een heel karwei, maar super leuk om te maken! Bedankt voor de inspiratie. Ik heb inmiddels mijn kaart doorgemaild.
    Groetjes, Merian

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Thank you so much for the pattern. Love these cards!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. These cards are spectacular, I'd love to say I'm going to have a go at one but I'd be lying; I couldn't compete with these beautiful creations!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jammer dat mijn kaart niet gepost is bij de challenge. Heb hem toch echt 2 weken geleden in de email opgestuurt :(

    BeantwoordenVerwijderen
  41. wat een leuke uitdaging. Ben te laat met insturen maar vond het een erg mooie en duidelijke beschrijving. Ik heb mijn kaart op mijn blog gezet met een link naar jullie blog.

    liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen