woensdag 12 september 2012

Tutorial Flower Soft

Flower Soft is een prachtig produkt om stempelafdrukjes extra dimensie te geven.  Flower Soft is eenvoudig aan te brengen en in veel kleuren en mixen verkrijgbaar.

Ik had onze volgster Brenda gevraagd of zij eens een leuke uitleg wilde maken hoe Flower Soft nu precies werkt want ik had op haar blog al een paar hele leuke kaartjes hiermee gezien. Ze heeft voor ons dit kaartje gemaakt.

Brenda is begonnen met het kleuren van het stempelafdrukje met de Copic markers. Kleur voor kleur  en daarna nog met een Distress Marker de witte gedeeltes gekleurd, dat komt zo mooi over op het bruine Kraft paper.


Brenda heeft met de speciale Flower Soft lijm de gedeeltes op het stempelafdrukje ingesmeerd waar de Flower Soft moet komen. Daarna strooi je de Flower Soft er overheen. Druk het een beetje aan zodat het goed in de lijm trekt. Het overtollige schud je weer terug in het bakje. De lijm is nu wit maar wordt na het opdrogen transparant.


Ook de gestanste Floral Flourishes zijn voorzien van een laagje lijm, en daar is de Flower Soft overheen gestrooid.


Het stempelafdrukje wat Brenda gebruikt heeft is ook van Noor! Design en heet Lizzy Poinsettia. En omdat het nu echt tijd wordt om aan onze kerstkaartjes te beginnen geven we deze Digi vandaag gratis weg!

Neem deze Digi Stamp Lizzy Poinsettia dus weer lekker GRATIS mee! Klik met je linkermuisknop op een de digi stamp voor een vergroting en sla deze vervolgens op op je computer. In een fotobewerkingsprogramma of gewoon in Word kun je de afbeelding naar wens vergroten of verkleinen en uitprinten, klaar om gekleurd te worden.
Ik wil Brenda hartelijk danken voor de bijdrage aan ons blog. Mocht jij ook een uniek idee hebben wat op het Noor! Design blog hoort, email het dan naar info@noortje-design.nl en we zullen het beoordelen.

25 opmerkingen:

  1. Mooie digi Jolanda, ik heb even reclame voor je gemaakt ;-)
    Mooi spul is dat flowersoft, geeft een leuk effect.
    Het is ook een hele mooie kaart.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super uitleg Jolanda...ik had het ook gekocht maar nog niks meegedaan. Prachtige kaart en leuke stempel...ook bedankt daarvoor.
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi spul is dat flowersoft ik kende het helemaal niet.
    Wat een mooi kaartje heb je gemaakt en wat heb je ons dat mooi uitgelegd.
    Bedankt voor de mooie digi hij is erg leuk.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie uitleg! Ik de potjes weleens voorbij zien komen, maar geen idee wat je daarmee moest. Prachtig resultaat geeft dat. Ook heel veel dank voor de digi! Wordt inderdaad hoog tijd om aan de kerstkaarten te beginnen...
    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke fotoreportage. Bedankt voor de uitleg en voor de leuke digi!
    Groetjes,
    Marianne MW

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel erg mooi en een super leuke tutorial!
    liefs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor deze leuke uitleg, ik ga zeker eens een potje flower soft halen!
    En dank je wel voor de Digi, heb hem meegenomen!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor de duidelijke uitleg en het prachtige voorbeeldkaartje!!
    Ook heel erg bedankt voor de gratis digi!! Ik heb hem opgeslagen!!

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartelijk dank voor de mooie digi en de duidelijke uitleg!

    Groetjes, Annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke kaart zeg, en super bedankt voor dit mooie kerst digi stempeltje. Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een grappig effect geeft dat!
    En de kleuren komen mooi uit op Kraft.
    Mooi gedaan brenda!
    grt, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi meis
    wat een mooie tutorial meis, dank je wel, ik moet ook nog an die flowersoft hebben, en doe er nooit wat mee, nu heb ik tenminste een mooi voorbeeld
    en dan je wel voor die super mooie digi, je bent een schat
    liefs angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig kaartje, flower soft ken ik al, ik gebruik vooral veel wit (sneeuw), DANK JE WEL VOOR DE SUPERGAVE DIGI.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gedaan en bedankt voor de leuke dig
    gr linda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. erg leuke kaart. leuk idee met dat flowersoft.
    dank je wel voor de mooie digi!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk effect geeft dat flowersoft
    schitterend kaartje

    groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi hoi

    super mooi!!!1 Ik gebruik het zelf ook wel eens op dezelfde manier. ook voor het maken van bruidboeketjes, op de magnolia stempels is het erg leuk!!
    Bedankt voor de prachtige stempel!

    groetjes Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wauw, wat is dat leuk!
    Heb er wel eens van gehoord, maar met deze uitleg wordt het helemaal duidelijk!
    Wat een leuk effect!!
    Thanx, ook voor de digi!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi jolanda
    echt een goed reden om vrijdag op de beurs te kijken naar die flower soft want de kaart is heel apart en mooi! en dank je voor de prachtige kerstdigi!
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi hoi, heel erg bedankt voor de mooie digi,
    ik ga er gezellig mee aan de slag! liefs Jetty xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. een prachtige kaart en dank je wel voor de digi.

    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk spul dat flowersoft, ik heb een potje gemengde kleurtjes voor kerst! Geeft net een beetje extra aan bloemetjes op de kaart. Ik heb zojuist een kaart op mijn blog gezet met één van de nieuwe mallen die nu uit zijn.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even op je blog gespiekt, leuk hoor! Bij mij komen jouw kaartjes ook snel online hoor....

      Verwijderen
  23. Wat een leuke tutorial. En ook bedankt voor de prachtige digi

    Groetjes karin xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat is dat leuk spul, dat flowersoft. Ook maar eens gaan gebruiken... Bedankt voor de leuke digi.

    BeantwoordenVerwijderen